11 april 2006

Kijk, daar hangt mijn Verlosser

In het kader van de paasviering een fijn lied:





Mijn Verlosser hangt aan 't kruis,

hangt ten spot van snode smaders,

Zoon des Vaders,

waar is toch Uw almacht thans,

waar Uw Goddelijke glans?


Mijn Verlosser hangt aan 't kruis

en Hij hangt er mijnentwegen,

mij ten zegen.

Van de vloek maakt Hij mij vrij

en zijn sterven zaligt mij.


Mijn Verlosser hangt aan 't kruis.

Zou ik dan in droeve dagen

troostloos klagen?

Als ik naar Zijn kruis mij richt,

valt mijn eigen last mij licht.


Mijn Verlosser hangt aan 't kruis.

'k Heb mij, Heer, in dood en leven

U gegeven.

'k Leef in vreugd en tegenheen.

'k Leef en sterf voor U alleen.






2 opmerkingen:

Dromer zei

Ook Reve?
Jezus is voor ons gestorven, ik wil het begrijpen maar het lukt niet.

Thijs zei

Je zou bijna denken dat 't Reve was. Maar nee, een gewoon protestants paaslied. En dat Christus voor ons gestorven is, is een mysterie.